Busy Blogg
13 verktøy for et bedre hjemmekontor 💻

April 23, 2021

13 verktøy for et bedre hjemmekontor 💻

Publisert av:
Mira Malene Zeiffert

I over et år har store deler av landet jobbet hjemmefra som følge av covid-19-pandemien. Mange gleder seg til å dra tilbake til kontoret, men interessen for en fleksibel arbeidsplass vil trolig ikke forsvinne selv om hverdagen går tilbake til normalen. Når flere fremover ønsker å jobbe fra hjemmet er det avgjørende at de digitale verktøyene fungerer optimalt. Vi i Busy vil tipse om de verktøyene vi bruker, som bidrar til å forenkle vår digitale arbeidshverdag.   


1Password

Mer nettbasert arbeid øker også risikoen for at informasjon havner på avveie. 1Password sørger for vi kan lage, bruke og dele passord på en trygg måte. Slik får vi tilgang til arbeidsverktøy, delte innlogginger og annet vi skulle trenge når vi jobber hjemmefra.


Slack

Slack er en digital plattform for intern kommunikasjon. Behovet for å diskutere arbeid forsvinner ikke selv om vi alle jobber hver for oss. I Slack kan vi kategorisere praten i ulike kanaler, slik at alle diskusjoner holdes organisert og saklig. Samtidig slipper vi unødvendig rot i mailboksen.


Busy

Med mange arbeidsoppgaver som skal utføres daglig, benytter vi vår egen applikasjon for timeføring, slik at vi kan bruke mer tid på å jobbe. Planleggeren sørger for at vi får strukturert arbeidsdagen, og timeføringen består veldig enkelt av å justere de små avvikene. I timebanken holder vi full kontroll på håndtering av fleksitid, og med timebudsjettene får vi god oversikt over budsjetterte og gjennomførte timer. 


Prøv Busy gratis og uforpliktende her.


Notion

Når vi har utarbeidet notater og malverk legges det inn i Notion, sånn at vi alltid vet hvor vi finner det. Notion er en praktisk applikasjon for intern wiki, databaser, kalendere, påminnelser og organisering av oppgaver med mer. Med andre ord har Notion mye å tilby for å systematisere arbeidshverdagen.


24SevenOffice

Hos 24SevenOffice får du et fullstendig og fleksibelt ERP-system som lar deg samle alle kjerneprosesser på et sted. Vi benytter oss av de automatiserte programmene for regnskap og faktura. På denne måten kan vi bruke mindre energi på økonomistyring og faktureringer, og mer på det vi brenner for.


Google Workspace

Google tilbyr en bred pakke av skybaserte programmer, som blant annet inneholder mail, chat, kalender, møter, tekstbehandlingsprogram og regneark – alt i nettleseren. Med Google Workspace kan vi lage og dele dokumenter og regneark, i tillegg til å opprette og delta på møter. Dessuten er mulighetene mange for deg som er ute etter enda flere funksjoner i en og samme plattform. 


HubSpot

Når det gjelder håndtering av inngående og utgående salgsprosesser, bruker vi HubSpot. HubSpot er en plattform for administrering av innhold, markedsføring, salgsprosesser og kundeservice. Her kan vi for eksempel lage maler og sende e-poster til mange på en gang for markedsføringsformål. 


Webflow

Vi utvikler vår nettside gjennom Webflow. Plattformen gir muligheter for å visuelt designe, bygge og lansere nettsteder, helt uten koding. For oss betyr dette en enklere og mindre tidkrevende nettsideutvikling, slik at vi heller kan konsentrere oss om å utvikle et godt produkt. 


Intercom

På nettsiden vår er live chat gull verdt. Chatten, som leveres av Intercom, gir våre kunder muligheter til å snakke med oss momentant. I tillegg tilbyr Intercom blant annet roboter, apper, hjelpesenter og e-post. Med dette sørger vi for at vi alltid kan stille opp for kunden. 


Clubhouse

Du forbinder sikkert navnet med et nytt sosialt medium, men vi sikter til plattformen for prosjekthåndtering innen programvare. Som utviklere står vi overfor mange oppgaver og prosjekter knyttet til vår applikasjon. I Clubhouse prioriteres oppgavene etter når de må utføres, og synkroniseres automatisk i tråd med det som blir gjort.


GitHub

Selve kodingen har vi oversikt over i GitHub. For kvalitetssikring sendes koden til gjennomgang av de andre utviklerne. I tillegg gir plattformen en fullstendig oversikt over alle endringer som noen gang har blitt gjort.


CircleCI

En viktig del av programvareutviklingen er testing, og testingen på CircleCl skjer automatisk etter at endringen har blitt utført i GitHub. CircleCl sender så rapporter til GitHub, slik at vi kan se hva som fungerer og ikke. Når alt fungerer kan det sendes videre til serveren, og på denne måten sørger vi for at applikasjonen har minst mulig feil.


Google Cloud Platform

Vi benytter Google Cloud som plattform for database, servere og annen infrastruktur. Når en ny versjon av Busy er klar for å gå live sendes den automatisk til Google Cloud, hvor den umiddelbart blir tilgjengelig for sluttbrukeren.

Vil du vite mer om Busy?

Fyll inn skjemaet under så kontakter vi deg for en uforpliktende prat.

Ved å trykke send godtar du vår Privacy and Cookie Policy, og aksepterer å motta relevant digital kommunikasjon (inkl. e-post og annonser) fra Busy.
Takk! Vi tar kontakt med deg snart.
Noe gikk galt. Vennligst prøv igjen …