Tidligere brukte We Oslo tre ulike systemer til kalender, traffic og timeføring. Nå har de effektivisert hverdagen ved å samle alt i ett.
Våren 2022 var Linn Bakke og resten av de ansatte designbyrået We Oslo på jakt etter et nytt timeføringssystem.
Gjennom LinkedIn ble byrået kjent med Busy: Et norskutviklet system laget av og for de kreative, med Try på kundelisten.
– Bedre kan det ikke bli, og vi bestemte at dette måtte vi se nærmere på, sier Linn Bakke, som er daglig leder i byrået.
Etter en gjennomgang av timeføringssystemet, tok det ikke lang tid før byrået valgte å gå for det.
– Da vi forsto at timene vi la inn i planleggingen faktisk ble til registrerte timer, var det ikke så mye å lure på, sier Linn.
Siden byttet har hverdagen i byrået vært en helt annen.
– Busy forenkler hverdagen vår. Før brukte vi tre ulike systemer; kalender, traffic og timeføringssystem. Nå får vi samlet alt i ett og samme system, forteller Linn.
– Siden Busy er syncet med kalenderen får vi raskt oversikt over møter og tilgjengelig tid hos designerne våre. I tillegg får hver eneste designer full oversikt over sin uke. Det er langt mer effektivt.
Linn forteller at nye systemer kan være vanskelig å sette seg inn i, og at opplæring ofte blir en barriere. Dette opplevde hun imidlertid ikke med Busy.
– Vi syntes brukergrensesnittet var overraskende enkelt, noe som senket terskelen for å sette seg inn i systemet. Da var det heller ikke så komplisert å bytte, forteller hun.
Selv er Bakke mest begeistret for tidslinjen, ettersom den lar henne se arbeidsuka til hver enkelt ansatt. I tillegg liker hun den totale kapasitetsoversikten hun får i planleggeren.
Til andre som vurderer Busy, sier Bakke følgende:
– For det første er systemet enkelt å bruke, og sparer deg for tid. Det finnes så veldig mange systemer der ute, så ved å velge Busy kan en bidra til å støtte opp under norske startups, noe som føles viktig og bra.