Busy Blogg
Derfor bør du samle konsernets timeføring i én plattform ⏱

August 26, 2021

Derfor bør du samle konsernets timeføring i én plattform ⏱

Publisert av:
Mira Malene Zeiffert

Mange store bedrifter og konsern bruker ulike timeføringssystem i de forskjellige underselskapene. Bedriftslederne har gjerne valgt det de ansatte er vant til fra tidligere fordi det sparer dem tid og kostnad i opplæring, og endring kan virke både unødvendig og skremmende. 


Å føre timer på denne måten er lite effektivt i helheten. Mens de ansatte i underselskapene vier lite tid til slike verktøy, sitter de styrende funksjonene med et større ansvar for å hente ut data fra systemer som ikke snakker sammen. Dette er grunnene til at dere bør bytte til et felles timeføringssystem for hele konsernet! 🤝


Mindre jobb og mer kontroll

For ansatte skal timeføringssystemet kun fungere til én ting, og det er å registrere timer. I mellomtiden sitter ledere, HR og regnskap med større utfordringer knyttet til dette. En viktig del av deres jobb innebærer å hente ut informasjon om ansatte, timer og prosjekter fra interne systemer til bruk i for eksempel rapporter eller lønnskjøringer. 


Når de forskjellige underselskapene har hvert sitt system består disse prosessene i stor grad av å lage integrasjoner for å samle all data. Dette er både tidkrevende og unødvendig, for med et felles system i hele konsernet vil dataen allerede eksistere hos de som trenger den. Fjern unødvendige steg fra alle arbeidsprosesser, øk kontrollen og få et bedre helheltsbilde av konsernet med ett felles timeføringsverktøy.


Velg systemet som har alt dere trenger

Det som er særlig viktig når dere går for én felles løsning er at denne dekker alle behov. Det betyr at de ansatte skal få et system som gjør at timeregistreringen går raskt og lett. Samtidig bør det tilrettelegges for at prosjekt- og avdelingsledere kan trafikkere tid og planlegge prosjektene uten dobbeltarbeid. Sist, men ikke minst, skal de styrende funksjonene kunne hente ut informasjon om registrerte timer til regnskaps- og lønnssystem uten problemer.


Det er få verktøy ute på markedet som kan kombinere alle disse funksjonene. Det nærmeste du kommer slike programvarer innebærer ofte haugevis med integrasjoner til eksterne løsninger som du også må bruke tid på å sette deg inn i, hvilket er lite lønnsomt. Dette er grunnen til at vi har laget Busy.


Busy – for hele konsernet

I Busy får du flere verktøy som snakker sammen i én brukervennlig løsning, og sparer dermed masse tid. Med den visuelle timeføringen er det enkelt for ansatte og føre timer og vite hvor de skal være til enhver tid. Planleggeren gir full oversikt over avdelingen, lar deg planlegge for lange perioder med få klikk og overfører tiden direkte til timeføringssystemet – slik at dere slipper å føre dobbelt opp med timer. Timebanken beregner fleksitid, ferie og fravær helt automatisk, og med godkjenning av timer er det ukomplisert å hente ut både lønns- og faktureringsgrunnlag. I tillegg kan man opprette ordre med timegrunnlaget for en smidig utfakturering.


Prøv det gratis og uforpliktende her før du bestemmer deg!


Vil du vite mer om Busy?

Fyll inn skjemaet under så kontakter vi deg for en uforpliktende prat.

Ved å trykke send godtar du vår Privacy and Cookie Policy, og aksepterer å motta relevant digital kommunikasjon (inkl. e-post og annonser) fra Busy.
Takk! Vi tar kontakt med deg snart.
Noe gikk galt. Vennligst prøv igjen …