Mvh fant timeføringssystemet tilpasset reklamebransjen: – Treffer veldig godt på hvordan vi jobber

Skrevet av: Mira Zeiffert -

Lesetid: 1 minutt

Mvh er et byrå som bruker reklame, design og teknologi til å bygge sterke merkevarer som folk husker. Noen av deres største kunder er Bama Dagligvare og Joker, men de har også kunder innenfor blant annet eiendom, reiseliv, helse og fornybar energi. De er rundt 20 mennesker som bruker Busy nesten daglig – men slik har det ikke alltid vært.

– Vi har snart brukt Busy i et år, og det er vi veldig fornøyd med. Det har vært en veldig smertefri overgang fra vårt tidligere system, forteller Merete Valseth, prosjektleder i Mvh.

– Busy er et rikere verktøy, som er tilpasset oss som byrå i mye større grad enn vår tidligere leverandør. Det treffer veldig godt på hvordan vi jobber med kunder og prosjekter, sier hun.


En endring for det bedre

De ansatte i reklamebyrået trives godt med Busy som timeføringssystem, og Valseth forteller at det har gjort hverdagen i byrået langt enklere.

– Å bytte timeføringssystem er jo en endring i alle sin hverdag, så man gjør ikke det uten å være sikker, forteller Valseth.

Hun mener likevel at endringen var for det bedre, og var overrasket over hvor lett det var å implementere det nye systemet.

«Vi hadde en som kom tilbake fra pappaperm etter at vi hadde bytta, som sa at det beste med å komme tilbake på jobb var et nytt timeføringssystem.»

 

Et verktøy for hele byrået

Valseth liker godt at Busy er intuitivt og enkelt i bruk. Hun peker på at Busy fungerer godt både for den enkelte ansatt, men også fra et ledelsesperspektiv.

– Noe av det beste er den visuelle fremstillingen av timer, og syncen med kalenderen. Ved å ha ulike farger på prosjekter får man et overblikk over uka, og med kalenderintegrasjonen kan møter bare komme rett inn i systemet – da er jo halve timeføringsjobben allerede gjort, forteller hun.

Ledelsen i Mvh bruker også verktøyet for å følge med på prosjekter, interntid og faktureringsgrunnlag, slik at de får oversikt over lønnsomheten i byrået. Denne jobben mener Valseth går lett unna med Busy:

– Vi opplever at vi får et riktig bilde på hverdagen vår og hva vi bruker tid på, og for oss som budsjetterer, fakturerer, følger opp og planlegger er det mye enklere å gjøre dette fortløpende, sier hun.