Hei der, er du klar for våren? Det er vi, for nå har vi tatt en vårrengjøring av Busy! Februar har vært en måned litt utenom det vanlige. Vi spurte dere om tilbakemeldinger, og de siste ukene har vi jobbet med å innfri 36 av ønskene vi fikk inn. Denne måneden har vi derfor mange mindre endringer som kan forbedre din brukeropplevelse av Busy betydelig 🤩
Merk: Ikke alle oppdateringene er ute i applikasjonen enda. Vi slipper oppdateringer fortløpende så snart de er klare for bruk.
Mange av dere forespurte muligheten til å se detaljene på små eller låste timeoppføringer. Vi kan derfor gledelig meddele at vi har jobbet med å lage forhåndsvisning av timen når man hovrer over den. I tillegg har vi det gjort mulig å se de låste timene ved å klikke på dem.
Videre har vi sørget for at prosjekter på tidslinjen sorteres alfabetisk eller etter prosjektnummer dersom det er tilgjengelig, også under kunder. Dessuten viser vi nå sist registrert varighet i registreringsvinduet fremfor 15 min, 30 min og 1 time – for enda raskere tidsregistrering.
I headeren har vi forbedret plassering av nøkkeltall, slik at kapasitet også vises når man har en mindre skjermstørrelse. Ikke minst har vi laget en funksjon for å angre enkle handlinger på tidslinjen.
Planleggeren har også fått litt kjærlighet under vårrengjøringen vår. For det første har vi jobbet med at kapasitetsforventning i planlegger skal baseres på timebanken sin startdato, eventuelt startdato for personen dersom denne er etter timebankens start. I tillegg vil vi hindre nettleseren fra å navigere ved horisontal «swipe» i planlegger.
Foruten om å gjøre startdato mer konsekvent mellom timebank og ellers, har vi i februar blant annet lagt inn kolonner for overtid og overtidstillegg i timebank-eksport. Dessuten har vi lagt inn beskrivelse av alle kolonnene i timebanken, for de som sitter inne med spørsmål vedrørende den. I tillegg har vi økt hastigheten på å hente timebanken med opp mot 500% for enkelte selskaper!
Noen har tidligere irritert seg over at Busy ikke har husket hvilken fane du var inne på i Ordre når du trykker tilbake fra Ordre-siden. Nå har vi sørget for at Busy skal huske om du var i Prosjekter eller Ordreliste når du trykker deg tilbake.
Vi har også gjort et par endringer i godkjenningsfunksjonen vår. Nå vil blant annet timene i godkjenningslista oppdatere seg når du oppdaterer lønnstillegg og kostnader. I tillegg har vi sørget for at filteret ikke forsvinner når du går inn og ut av et prosjekt i prosjektgodkjenningen.
Avslutningsvis kan vi legge til at vi har fikset diverse utfordringer og bugs i applikasjonen som har blitt rapportert inn av dere, deriblant disse vanlige feilene:
Savner du ditt ønske i månedsartikkelen?
Forbedringene over er kun et utvalg av flere ting vi har gjort i februar. Vi opplevde stor respons på vårrengjøringen og fikk inn rundt 200 ønsker, noe som betyr at vi dessverre ikke fikk tid til alt. Vi har derfor satt av to nye uker i mars til å fortsette med de oppgavene vi mener er viktig – og kanskje blir det nettopp ditt ønske vi går videre med da.
I tillegg til vårrengjøringen vi skal ta den kommende måneden, kommer vi som vanlig til å jobbe med planleggeren. Her vil det komme en stor oppdatering på hvordan prosjekter vises. Husk å følge oss på LinkedIn og Facebook for å få med deg oppdateringer fortløpende!