Nytt i november: Integrasjoner, stemplingsur, brukerbudsjetter og overtidsberegning
Skrevet av: Mira Zeiffert -
Lesetid: 2minutter
November forsvant på et kjølig vindkast og vi ringer julen inn 🎅 Men før den tid må du få med deg hvilke oppdateringer Busy fikk i måneden som var! Kan vi friste med integrasjoner, stemplingsur, brukerbudsjetter og automatisk overtidsberegning med mer?

API og Zapier-integrasjon
Først av alt kan vi gledelig meddele at Busys åpne API og Zapier-integrasjon er klare til bruk! Det betyr at alle brukere av Busy nå kan lage egne integrasjoner. Vi har så klart videreført vår 1-Click Demo til API-et også, og ved å gå til https://demo.busy.no/demo/api får man umiddelbart en API-nøkkel og et ferdig demomiljø å teste i! Zapier-integrasjon finner du her.
Stemplingsur
Mange foretrekker å la ansatte stemple inn og ut når de kommer på jobb, og derfor har vi sett frem til å annonsere at Busy har fått stemplingsur! Det fungerer slik at man setter Busy i «stemplingsmodus», og ved hjelp av en datamaskin eller et nettbrett på kontoret bruker ansatte egen kode til å registrere innsjekk og utsjekk når de kommer og går.
Ønsker dere å benytte stempling? Les supportartikkelen om hvordan dere kommer i gang!
Brukerbudsjetter og budsjettrapporter
I november har vi lansert en stor nyhet for alle bedrifter som lever av å selge timer, nemlig brukerbudsjetter! Denne funksjonaliteten er laget for å få full oversikt over brukernes faktiske resultater opp mot budsjett – i sanntid.
Budsjettene legges inn ved å gå til «Brukere» → «Brukerbudsjetter». Her fyller du inn kostpris, timepris, faktureringsgrad og feriedager. Basert på dette får du utfyllende rapporter under «Rapporter» → «Budsjettrapport». Vi snakker status på budsjett, reell faktureringsgrad, effektiv timepris, kostnad, dekningsbidrag og dekningsgrad. Med andre ord har disse rapportene svaret på det meste en timeselgende bedrift trenger å vite!
Automatisk overtidsberegning og tilleggsregler for lønn
Denne måneden har vi utviklet et etterspurt tilskudd til timebanken, nemlig funksjonalitet for automatisk lønnstillegg – inkludert overtidsberegning. Funksjonen «tilleggsregler» er laget for å dekke de fleste behov for lønnstillegg, og takket være denne vil det nå være langt enklere å følge lover og regler helt uten manuell håndtering!
Ved valg av automatisk overtidsberegning kan man bygge regelen etter eget ønske, for eksempel sette en øvre grense på 9 timer per dag eller 40 timer per uke. Overtiden beregnes etter valgt innstilling, og kan dessuten sendes direkte til den nye lønnsmodulen i 24SevenOffice. Men dersom automatisk overtidsberegning ikke passer dere i det hele tatt kan dere velge mellom forslagene «helligdagstillegg» og «tillegg for helgearbeid» – eller lage deres helt egen regel i seksjonen til venstre.
PS: Du legger kanskje merke til at flere av de nye funksjonene er merket med et «Max»-ikon? Etter hvert som vi utvikler ekstra funksjonalitet som ikke alle bedrifter har behov for kommer vi til å inkludere disse i en ny betalingsplan, «Max», som lanseres på nyåret. I mellomtiden kan du teste funksjonaliteten til vanlig Pro-pris. 🙌
Hva kommer i desember?
Frem mot jul kommer vi til å fokusere stort på å lage integrasjoner mellom Busy og ulike økonomisystemer. I tillegg skal vi gjøre det enklere å justere eller endre timer via planleggeren, samt starte arbeid med en helt egen tilbudsmodul. Vi snakkes på nyåret, og i mellomtiden ønsker vi deg en riktig god jul og et godt nyttår!