Busy Blogg
Hva er nytt i juni? 🏖

July 1, 2021

Hva er nytt i juni? 🏖

Publisert av:
Mira Malene Zeiffert

Sommeren er her, og juni tok med seg varmen til store deler av landet. Vi har imidlertid kost oss med aircondition pÄ kontoret og solrike lunsjpauser for Ä jobbe videre med Busy. Denne mÄneden har det kommet flere gode oppdateringer som vi gleder oss til Ä la dere bruke!


Enda bedre rapporter

Som noen allerede vet, har rapportene fĂ„tt en stor forbedring. Alle detaljene rundt oppdateringen finner du i dette blogginnlegget. Oppsummert er endringene som fĂžlger: nytt dashbord med status pĂ„ prosjektbudsjetter og snarveier til diverse nyttige rapporter, deriblant ufakturerte timer og fravĂŠr. I tillegg har vi gjort mange mindre endringer som Ăžker brukervennlighet, for eksempel gjort det mulig Ă„ endre prosjektbudsjett og faktureringsinnstillinger direkte i rapporten. Vi har allerede fĂ„tt flere tilbakemeldinger, og den nye oppdateringen ser ut til Ă„ falle i smak hos mange đŸ„ł



Bedre brukervennlighet i planleggeren

Mange har etterspurt mer funksjonalitet pÄ planleggeren, sÄ den har vÊrt et stort fokusomrÄde i juni. Blant oppdateringene som har kommet er muligheten til Ä skille mellom registrert og tilgjengelig tid i visningen.



Du ser kanskje at fargene ogsÄ er annerledes? Det har kommet flere farger for Ä fÄ stÞrre kontraster, og disse endres avhengig av om du ser etter tilgjengelig eller registrert tid. PÄ denne mÄten er det lettere Ä finne den informasjonen du er ute etter.


Vi har ogsĂ„ gjort det mulig Ă„ registrere tid ved hjelp av knappen «Ny oppfĂžring» Ăžverst til venstre. NĂ„r du klikker pĂ„ denne vil du kunne fylle inn alle detaljer pĂ„ samme mĂ„te som du er vant til fra tidligere. Den er blant annet fin for Ă„ fĂžre ferie – velg Ăžnskede datoer, velg interntidsprosjektet og arbeidstypen ferie, klikk «Lagre», og sĂ„ enkelt er ferien registrert.


 

Ikke minst har vi gjort det mulig Ä se feriesaldo og timesaldo direkte i planleggeren. Det gjÞr du ved Ä trykke pÄ navnet til Þnsket person og klikke pÄ «Vis time- og feriesaldo». Saldoene vises for hver enkelt dag, slik at du kan se utviklingen over tid.



24SevenOffice-onboarding

Vi har nÄ gjort noen mindre justeringer i onboardingprosessen av nye 24SevenOffice-brukere. Det innebÊrer at man har mulighet til Ä teste Busy med en mindre gruppe, for eksempel en avdeling, i tillegg til Ä bruke Busy for hele selskapet. Busy henter ogsÄ rettighetsnivÄet direkte fra 24SevenOffice, slik at man slipper Ä manuelt innstille brukere som ansatt eller administrator.


Tilbakemeldingsskjema

I disse dager jobber vi med et tilbakemeldingsskjema som vil dukke opp i applikasjonen i tiden som kommer. Du vil da fÄ spÞrsmÄl om hvor sannsynlig det er at du ville anbefalt Busy videre til en venn. Eventuelt fÄr du muligheten til Ä komme med innspill om hva som kan bli bedre, og vi setter stor pris pÄ tilbakemeldinger som hjelper oss med Ä lage et godt produkt.


‍

Optimalisering av ordre

Sist, men ikke minst, har vi jobbet for Ä gjÞre ordre mer effektiv i bruk. Det inkluderer blant annet raskere eksport av ordre inn i 24SevenOffice. I tillegg vet vi at mange sorterer ordre for ulike prosjekter i en bestemt rekkefÞlge, sÄ nÄ har vi sÞrget for at rekkefÞlgen huskes nÄr du gÄr ut og inn av listen.

Det nĂŠrmer seg sommerferie for mange, oss inkludert. Den neste mĂ„neden vil derfor bli roligere, men vi kommer sterkt tilbake i august. Da skal vi blant annet jobbe med ytterligere funksjonalitet i ordremodulen og planleggeren. Vi har noen spennende prosjekter pĂ„ gang, sĂ„ det er bare Ă„ spenne seg fast! I mellomtiden Ăžnsker vi dere alle en god sommer 🌞


Vil du vite mer om Busy?

Fyll inn skjemaet under, sÄ kontakter vi deg for en rask intro.