Malin byttet ut timeverktøyet etter tre uker hos Journey: – Helt sømløst

Skrevet av: Mira Zeiffert -

Lesetid: 2minutter

Malin hadde bare jobbet i Journey Agency i tre uker da hun bestemte seg for å bytte ut timeføringssystemet. Med en overbevisning om at de ansatte kom til å hate hennes kontroversielle valg, ble hun svært overrasket over hvor enkelt det var å implementere Busy.

Journey Agency sin historie startet i 2013, da Omega Media og Raw Digital ble etablert på hver sin side av landegrensen mellom Norge og Sverige. Etter rask vekst i begge byråer, slo de seg i 2021 sammen til ett nordisk byrå. 

– Når en liten gründerbedrift vokser seg stor og skal bli en organisasjon, trenger man andre rammer og gode systemer for at alt skal fungere godt, forteller Malin Maarud, som er COO i Journey.‍

Dette var hennes bakgrunn for å bytte ut timeføringssystemet i selskapet, kun tre uker etter at hun selv ble ansatt. Hun var forberedt på at valget skulle gjøre henne upopulær – men til hennes store overraskelse var Busy så lett å implementere at hun slapp å motta klager:

«Da jeg hadde jobbet her i tre uker tenkte jeg: Nå blir jeg hun som kommer her og skal innføre et nytt timeføringssystem – de ansatte kommer til å hate meg. Men det skjedde ikke. Jeg fikk tre tilbakemeldinger, og utover det har det vært helt sømløst.»

— Malin Maarud, Journey Agency

Gode rammer for arbeidshverdagen 

– Jeg mener timeføringssystemer er viktig å ha på plass for å sikre at ansatte har det bra på jobb, samt at man kan følge med på lønnsomheten i prosjektene, forteller Malin.

Som et fullservice digitalbyrå leverer Journey Agency ende-til-ende-tjenester innenfor utvikling, design, merkevarebygging, strategi og performance. Malin forteller om en ny hverdag etter at de fikk det nye systemet på plass.

– Vi har fått et helt annet fokus knyttet til hvordan man setter opp dagen sin. Man kan hele tiden strukturere opp, og vi får gode rammer for arbeidshverdagen.

Hun legger særlig vekt på hvor godt verktøyet fungerer for de ansatte:

– Det er brukervennlig og ser veldig fint ut – noe som har ganske mye å si, fordi man sitter så mye i verktøyet, sier hun.

– Men det er også et godt verktøy for lederne. Når de ansatte legger inn timene sine får man, basert på denne informasjonen, et veldig godt verktøy for å se på helsen til selskapet i de ulike prosjektene, legger hun til.

 

Kort vei til leverandøren

At Busy er av norsk opprinnelse så Malin på som en stor fordel i valget av nytt timeverktøy.

– Vi valgte Busy fordi det er i Norge, så kundeservice og hjelp knyttet til systemet får man mye raskere enn hos internasjonale aktører. For det andre er systemet er ekstremt enkelt i bruk, sier hun.

Likevel hender det at Malin har spørsmål og tilbakemeldinger, men hun opplever ikke dette som problematisk når leverandøren er så kort vei unna.

– Jeg er i chatten til Busy hvert fall én gang i uka, ler hun, og sier:

– Jeg har brukt mange teknologileverandører, og noe av det viktigste er hvordan de møter sine kunder. Der synes jeg Busy er kjempeflinke: Hele tiden på tilbudssiden når det gjelder å ta imot feedback, hjelpe til, svare på spørsmål og lignende.