Journey Agency er et ledende fullservice digital byrå som leverer ende-til-ende-tjenester innenfor det digitale: utvikling, design, merkevarebygging, strategi og performance.
Deres historie startet i 2013, da Omega Media og Raw Digital ble etablert på hver sin side av landegrensen mellom Norge og Sverige. Etter rekordrask vekst i begge byråer, slo de seg i 2021 sammen til ett nordisk byrå.
– Når en liten grunderbedrift vokser seg stor og skal bli en organisasjon, trenger man andre rammer og gode systemer for at alt skal fungere godt, forteller Malin Maarud, som er COO i byrået.
Maarud begynte selv å jobbe hos Journey våren 2022. Noe av det første hun gjorde som ansvarlig for operasjonell drift av selskapet, var å bytte ut timeverktøyet.
– Jeg mener timeføringssystemer er viktig å ha på plass for å sikre at ansatte har det bra på jobb, samt at man kan følge med på lønnsomheten i prosjektene, sier Maarud.
I jakten på nytt system var Maarud kjent med flere ulike aktører, men bestemte seg tidlig i prosessen for at det skulle bli Busy.
– For det første fordi det er i Norge, så kundeservice og hjelp knyttet til systemet får man mye raskere enn hvis det var en internasjonal aktør, sier hun, og fortsetter:
– Men også fordi det var ekstremt enkelt i bruk.
«Da jeg hadde jobbet her i tre uker tenkte jeg: Nå blir jeg hun som kommer her og skal innføre et nytt timeføringssystem – de ansatte kommer til å hate meg. Men det skjedde ikke. Jeg fikk tre tilbakemeldinger, og utøver det har det vært helt sømløst.»
Maarud forteller om en ny hverdag etter at selskapet fikk det nye systemet på plass.
– Vi har fått et helt annet fokus knyttet til hvordan man setter opp dagen sin. Man kan hele tiden strukturere opp, og vi får gode rammer for arbeidshverdagen.
Hun legger særlig vekt på hvor godt verktøyet fungerer for de ansatte.
– Det er brukervennlig og ser veldig fint ut – noe som har ganske mye å si, fordi man sitter så mye i verktøyet, sier Maarud.
– Men det er også et godt verktøy for lederne. Når de ansatte legger inn timene sine får man, basert på denne informasjonen, et veldig godt verktøy for å se på helsen til selskapet i de ulike prosjektene.
Ettersom Busy er en norsk leverandør, er Maarud glad i å holde dialogen ved komme med tilbakemeldinger og forespørsler.
– Jeg er i chatten til Busy hvert fall én gang i uka, ler Maarud, og legger til:– Jeg har brukt mange teknologileverandører, og noe av det viktigste er hvordan de møter sine kunder. Der synes jeg Busy er kjempeflinke: Hele tiden på tilbudssiden når det gjelder å ta imot feedback, hjelpe til, svare på spørsmål og lignende.