Busy Blogg
Slik får de kreative byråene full kontroll på tidsbruken med Busy 🚀

November 23, 2021

Slik får de kreative byråene full kontroll på tidsbruken med Busy 🚀

Publisert av:
Mira Malene Zeiffert

God planlegging er er viktig for mange bedrifter, og for kreative byråer er det gjerne alfa og omega å få fordelt ressursene rett. Med haugevis av prosjekter løpende til enhver tid og en rekke ansatte med ulike spesialiteter, kan det ikke være opp til tilfeldighetene å avgjøre hvem som skal gjøre hva i den hektiske arbeidshverdagen.

Ressursstyringen krever et system som lar prosjektledere trafikkere tid på en enkel måte, og tiden må registreres av de ansatte i etterkant som grunnlag for både fakturering og lønn. I dag bruker mange byråer gjerne et eget system for hver enkelt funksjon, og prosjektlederne river seg i håret som følge av manglende samspill mellom trafikkering, timeføring og kalender. 

I mellomtiden kan byråer som Try, JCP Prad, og Bas Kommunikasjon trafikkere tid og føre timer helt uten stress med Busy, slik at fokuset kan ligge på å levere gode resultater. Så hvordan har egentlig Busy hjulpet disse byråene med å få full kontroll på tidsbruken?


Trafikkering + timeføring i ett og samme system 🗓

Ja, du leste rett – det er faktisk mulig trafikkere tid og føre timer i samme system! Mens de fleste andre verktøy baserer seg på at ansatte skal føre timer etter at arbeidet er utført, har Busy et fokus på å planlegge fremover i tid. Når dette kombineres med en kobling til kalender og timeregistrering spares både prosjektledere og ansatte for mengder med ekstra arbeid.


Å registrere timene er enkelt. Med den oversiktlige planleggeren trafikkeres tiden med få klikk, og hendelser fra kalenderen dukker opp på ansattes tidslinje helt av seg selv. Det betyr at de ikke trenger å føre timene på tradisjonelt vis, men kun justere i eventuelle avvik. Resultatet? Mer korrekt timegrunnlag, fornøyde ansatte og tid spart til å bruke på det som faktisk er viktig.

«Det beste med Busy er at jeg nesten ikke lenger tenker på timeføring, for det går av seg selv.»
– Kreatør i JCP PRAD  →  Les kundehistorien!

Følg med på tidsbruk og lønnsomhet i sanntid 📈

For de som er opptatt av kontroll og innsikt kan Busy være verktøyet man lenge har drømt om. Det visuelle og effektive designet gir en god oversikt over tiden og en unik brukeropplevelse. Kombinasjonen av planlegging, timeføring og kalender skaper en sømløs arbeidsflyt, der prosjektledere enkelt kan håndtere prosjektene og ansatte vet nøyaktig hva hver time av dagen går til. For selskapets ledelse vil oversikten gi bedre innsikt i lønnsomheten – alt fra timebudsjetter til faktureringsgrad i sanntid. Da blir det langt enklere å planlegge for vekst!

«Innsikten i tidsbruken vår har hjulpet oss å forstå hvor vi er sterke og svake som et selskap. Busy gir oss konkrete datapunkt som hjelper oss med å planlegge hvordan bedriften skal vokse.»
– Co-founder i Umble

Skalerbar plattform rigget for vekst 🌱

Apropos vekst, så vet vi at større selskaper krever større systemer. Derfor er Busy en skalerbar plattform rigget for å eskalere med kundene. Dagens integrasjoner gjør det enkelt å kombinere Busy med Google og Outlook kalender, samt 24SevenOffice, Marathon ERP, PowerOffice og Xledger. Det åpne API'et gjør det mulig å integrere programvaren med en rekke andre systemer selv. Samtidig jobber teamet bak Busy kontinuerlig med integrasjoner og tilpasninger etter kundenes behov, og slipper spennende oppdateringer hver eneste måned.

«Teamet er unge sultne folk som er utrolig serviceminded, og de er flinke til å lytte til innspill rundt funksjonalitet og tilpasninger.»
– Leder i Value Group  →  Les kundehistorien!


Vil du vite mer om Busy?

Fyll inn skjemaet under så kontakter vi deg for en uforpliktende prat.