God planlegging er er viktig for mange bedrifter, og for kreative byråer er det gjerne alfa og omega å få fordelt ressursene rett. Med haugevis av prosjekter løpende til enhver tid, og en rekke ansatte med ulike spesialiteter, kan det ikke være opp til tilfeldighetene å avgjøre hvem som skal gjøre hva. Ressursstyringen krever et system som lar prosjektledere trafikkere tid på en enkel måte, og dessuten må tiden logges i etterkant som grunnlag for både fakturering og lønn.
I dag bruker mange byråer enkeltstående systemer for trafikkering, timeføring og kalender – og må bruke tid på å få disse til å snakke sammen. I mellomtiden kan blant annet som Try, JCP og Bas Kommunikasjon trafikkere tid og føre timer helt uten stress, slik at fokuset kan ligge på å levere gode resultater. Så hvordan har Busy hjulpet disse byråene med å få full kontroll på tidsbruken?
Ja, du leste rett – det er faktisk mulig trafikkere tid og føre timer i samme system! Mens de fleste andre verktøy baserer seg på at ansatte skal føre timer etter at arbeidet er utført, har Busy et fokus på å planlegge fremover i tid. Når dette kombineres med en kobling til kalender og timeregistrering, spares både prosjektledere og ansatte for mengder med ekstra arbeid.
Å registrere timene er enkelt. Med den oversiktlige planleggeren trafikkeres tiden med få klikk, og hendelser fra kalenderen dukker opp på ansattes tidslinje helt av seg selv. Det betyr at de ikke trenger å føre timene på tradisjonelt vis, men kun justere i eventuelle avvik. Resultatet? Mer korrekt timegrunnlag, fornøyde ansatte og tid spart til å bruke på det som faktisk er viktig.
«Det beste med Busy er at jeg nesten ikke lenger tenker på timeføring, for det går av seg selv.» –Kreatør i JCP PRAD → Les kundehistorien!
For de som er opptatt av kontroll og innsikt kan Busy være verktøyet man lenge har drømt om. Det effektive og visuelle designet gir en god oversikt over tiden og en unik brukeropplevelse. Kombinasjonen av planlegging, timeføring og kalender gjør at prosjektledere enkelt kan håndtere prosjektene, og de ansatte på sin side får full oversikt over hva dagen skal – og har – gått til. For selskapets ledelse vil dessuten Busy gi enda bedre innsikt i lønnsomheten; alt fra timebudsjetter til faktureringsgrad i sanntid. Da blir det langt enklere å planlegge for vekst!
«Innsikten i tidsbruken vår har hjulpet oss å forstå hvor vi er sterke og svake som et selskap. Busy gir oss konkrete datapunkt som hjelper oss med å planlegge hvordan bedriften skal vokse.» –Co-founder i Umble
Apropos vekst, så vet vi at større selskaper krever større systemer. Derfor er Busy en skalerbar plattform rigget for å eskalere med kundene. Dagens integrasjoner gjør det enkelt å kombinere Busy med Google og Outlook kalender, samt 24SevenOffice, Marathon ERP, PowerOffice og Xledger. Det åpne API'et gjør det mulig å integrere programvaren med en rekke andre systemer selv. Samtidig jobber teamet bak Busy kontinuerlig med integrasjoner og tilpasninger etter kundenes behov, og slipper spennende oppdateringer hver eneste måned.
«Teamet er unge sultne folk som er utrolig serviceminded, og de er flinke til å lytte til innspill rundt funksjonalitet og tilpasninger.» –Leder i Value Group → Les kundehistorien!