Busy Blogg
7 grunner til å bytte ut Harvest med Busy 📊

April 29, 2022

7 grunner til å bytte ut Harvest med Busy 📊

Publisert av:
Mira Malene Zeiffert

Etter 15 år på markedet er det mange som har oppdaget og tatt i bruk timeføringssystemet Harvest. I mellomtiden har det kommet alternative systemer som kan være bedre til flere formål, men som mange vegrer seg for å bytte til. Med en slik holdningen kan du gå glipp av de mange fordelene et bedre timeverktøy kan gi, blant annet bedre oversikt, flere funksjoner og mer tid til overs for å bruke på det som faktisk er viktig. Her er alle grunnene til at du bør bytte ut Harvest med Busy! ⬇️

1. Visuell timeføring – en naturlig del av hverdagen 🗓

Et timeføringssystem bør ikke bare logge timene, men også vise timene. Busys spesialitet er de visuelle timene i den oversiktlige kalendervisningen. Designet gjør at de ansatte se tiden sin utspille seg hver eneste dag, både i fortid, nåtid og fremtid. Da blir det enklere å vite hva man skal gjøre til enhver tid, og våre kunder forteller at deres ansatte fører timer mer regelmessig med Busy.

2. Planlegg tid og registrer timer samtidig ✨

Vel så viktig som å føre timer er å planlegge tiden. Hvorfor bruke to ulike systemer til dette når du faktisk bare trenger ett? Mens Harvest tilbyr en integrasjon til planleggeren Forecast, kan du i Busy få timeføring og planlegging i ett og samme verktøy. Du kan planlegge timer på akkurat samme måte som du loggfører dem, eller du kan planlegge for lengre perioder og flere personer ved hjelp av vår planlegger. Med timene lagt inn på forhånd består timeføringen helt enkelt av å rette opp i avvikene, og slik kan dere faktisk planlegge tid og registrere timer samtidig.


3. Importer planlangt tid direkte fra Harvest Forecast ➡️

Når vi er inne på planlegging av tid, må vi selvfølgelig nevne at du ikke mister tiden du har planlagt i Harvest Forecast ved å bytte timeføringssystem. Busy lar deg importere planlagt tid på eksisterende prosjekter og personer ved hjelp av en kobling, slik at du kun trenger å følge instruksene i vår supportartikkel for å komme i gang! 

4. Få avtaler fra kalenderen direkte inn i timeverktøyet 🤝

Et godt planleggings- og timeføringssystem er naturligvis ikke komplett uten en integrasjon til den faktiske kalenderen din. Derfor er Busy integrert med både Google og Outlook kalender. Integrasjonen gjør at hendelser fra kalenderen din automatisk dukker opp på tidslinjen din i Busy, synlig både for deg selv og prosjektlederen/administratoren din. Busy vil dessuten koble kalenderhendelser med antatt prosjekt og arbeidstype, og dette lar seg enkelt overstyre.

5. Innebygd timebank for håndtering av arbeidstid, ferie og fravær 🕓

Med Harvest kan være vanskelig å holde kontroll på arbeidstid, ferie og fravær. Men hvorfor nøye seg med et system som ikke kan håndtere lønnsgrunnlaget til de ansatte? Busy har en helautomatisk timebank som holder oversikten for deg – den beregner overtid, mertid, minustid, avspasering, utbetaling og timesaldo. I tillegg du får du full oversikt over sykefravær og feriesaldo. Perfekt for fleksitidsordning!

6. Norsk språk, support og opprinnelse 🇳🇴

Velger du Busy, velger du et produkt som er utelukkende designet og utviklet i Norge. Det betyr for det første at all support vil kunne foregå på norsk, noe som kan forenkle din kommunikasjon til leverandøren. Det vil også si at programvaren kommer på norsk, men det er også mulig å få applikasjonen på både engelsk og svensk – velg det språket du foretrekker! Vel så viktig betyr den norske opprinnelsen at programvaren er tilpasset norske lover og regler, slik at du kan være sikker på å etterleve disse uten måtte sjekke en ekstra gang.

7. Integrert med ditt økonomisystem 💰

Busy er per i dag integrert med en rekke økonomisystemer, og flere integrasjoner vil komme fortløpende. Vi snakker selvfølgelig 24SevenOffice, men også Marathon ERP og PowerOffice Go. Integrasjon med Xledger kommer i løpet av kort tid, etterfulgt av Deltek Workbook. Med slik funksjonalitet kan du hente kunder, prosjekter, arbeidstyper og produkter fra økonomisystemet direkte inn i Busy, samt sende ordre fra Busy til fakturering. Dessuten har vi lagt til rette for at du kan integrere timeverktøyet med det systemet du selv skulle ønske, enten det er gjennom vårt åpne API eller med Zapier!


Vil du vite mer om Busy?

Fyll inn skjemaet under, så kontakter vi deg for en rask intro.