Hei, prosjektleder! Så enkelt kan du trafikkere og registrere tid 👋

Skrevet av: Mira Zeiffert -

Lesetid: 2minutter

Hei, prosjektleder! Bruker du unødvendig mye energi på å trafikkere tid på prosjektene? Mangler du en god oversikt over kapasitet blant ansatte på prosjektet ditt? Må du i tillegg mase for å få dem til å føre timer? Da har vi gledelige nyheter til deg!

Hei prosjektleder

Utfordringene for en prosjektleder kan være mange. Fra ansatte som ikke fører timer, til dårlig oversikt og vanskelige prosesser for prosjektplanlegging.

Men hva hvis vi fortalte deg at det faktisk finnes et system med planlegging, timeregistrering og kalender i én løsning? At du kan trafikkere tid på 1-2-3 – og at ansatte faktisk kan like timeføringssystemet? Som også gir deg full kontroll på både lønnsomhet og kapasitet?

Si hei til Busy ⬇️

 

Trafikker tid med kapasitetsoversikt

Med en idé om at timeføring og planlegging ikke behøver å være to ulike ting, har timeføringssystemet Busy en helt egen planlegger – perfekt for å trafikkere tid på prosjekter. Her får du full kalenderoversikt med farger og timeantall for kapasitet. Å booke ledig tid er unnagjort med få klikk: Marker ønsket person og dag, dra musepekeren dit du ønsker og slipp. Ved større behov for oversikt får du dessuten helt egne kapasitetsrapporter, basert på både planlagt og loggført tid!

 

Timeføringen gjort på forhånd ✔

Med arbeidstiden planlagt i systemet på forhånd, er en stor del av timeføringen allerede gjort. For å registrere timer trenger de ansatte kun å justere endringer fra den opprinnelige polanen, noe som gjøres enkelt med «dra og slipp»-funksjon. Da blir det langt enklere å føre timer regelmessig – det kan for eksempel gjøres mens man sjekker detaljer for neste møte.

 

busy blogg hei prosjektleder

 

Se prosjektbudsjetter i sanntid

Busy tar høyde for dine prosjektpriser og budsjetter, og i prosjektrapporten kan du se lønnsomheten sanntid, målt opp mot planlagte og loggførte timer. Du får oversikt over registrert og fakturerbar tid, samt effektiv timepris og arbeidsfordeling mellom prosjektmedlemmene. I tillegg genererer Busy rapporter for både planlagt fravær og tilgjengelig kapasitet i fremtiden. Få full kontroll på timebudsjettene, øk lønnsomheten og planlegg bedre med Busys rapporter!

 

 

Godkjenn prosjekttimer og opprett ordre

Det er kjedelig å sitte med feil faktureringsgrunnlag, særlig for deg som holder i prosjektene. Med Busy sin godkjenningsfunksjon kan du derfor sørge for korrekt grunnlag før en ordre opprettes. Som prosjektleder kan du godkjenne all tid ført på prosjektene, og dersom du ønsker ekstra sikkerhet er det mulig å la ansatte godkjenne egne timer før de sendes til deg.

Med timegrunnlaget godkjent går det raskt å opprette ordre, der du får frihet til å tilpasse ordrelinjene slik du ønsker. Videre sendes de automatisk til fakturering i det økonomisystemet du er integrert med – eller du laste ned ordren selv.

 

busy godkjenning

 

Integrert med kalender og fakturering

Prosesser mellom dine systemer går selvfølgelig sømløst, om det så er timeføringen, kalenderen eller faktureringen. Med en kobling til Google og Outlook Kalender vil Busy hente hendelser fra kalenderen automatisk, slik at planlegging og timeføring kan ta utgangspunkt i den.

Dessuten kan ordre fra Busy sendes til flere populære økonomisystemer, deriblant 24SevenOffice, Marathon ERP, PowerOffice Go eller Tripletex. Du kan du som er litt «tech savvy» kan til og med utvikle din egen integrasjon ved hjelp av Zapier eller vårt åpne API!