Busy Blogg – Nyheter og oppdateringer

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Gratis og uforpliktende.

April 26, 2023

Spirit Gruppen AS går til Busy for enda bedre kontroll på tidsbruken 🥇

Til det kreative arbeidet behøver Spirit å allokere tid, hvilket de hittil har håndtert manuelt. Nå har de imidlertid tatt steget mot en bedre og mer oversiktlig tidsallokering: De har signert kontrakt med Busy.

Les mer

April 18, 2023

Fullstakk lar kalenderen stå i sentrum av hverdagen

Det Hødnebø trekker frem som særlig positivt med Busy er at han kun trenger å godkjenne det som ligger i kalenderen. Denne måten å jobbe på er gunstig for byråer, mener han, særlig dersom man er vant til å la kalenderen styre arbeidsdagen 📆

Les mer

March 31, 2023

APRIIL Reklame har inngått avtale med Busy for timeføring og planlegging 🗓

Apriil Reklame føyer seg inn i rekken av reklamebyråer som får fordelene av å bruke det bransjerettede verktøyet for timeføring og planlegging – uten å bytte regnskapssystem.

Les mer

March 7, 2023

Nedtelling til Gullblyanten: Kundefavoritter med Busy

Vi lader opp til Gullblyanten ved å hedre favorittkampanjene fra året som gikk – håndplukket fra egen kundebase.

Les mer

February 14, 2023

Mvh fant timeføringssystemet tilpasset reklamebransjen: – Treffer veldig godt på hvordan vi jobber

Mvh er et byrå som bruker reklame, design og teknologi til å bygge sterke merkevarer som folk husker. De er rundt 20 mennesker som bruker Busy nesten daglig. – Busy er et rikere verktøy, som er tilpasset oss som byrå i mye større grad enn vår tidligere leverandør, sier Merete Valseth.

Les mer

January 26, 2023

Norselab har tatt i bruk Busy: – Akkurat det vi trenger til prosjektoppfølging hos oss 👩‍💻

Til Tonje sin store glede viste Busy seg å dekke flere av behovene til Norselab: – Vi lette etter et system som skulle være enkelt, men med nok features. Det var også viktig at det ikke skulle kjennes belastende for teamet, men heller motivere til bruk.

Les mer

December 19, 2022

Totaltekst valgte Busy for å få bedre kontroll over kapasitet og fakturagrunnlag 🧾

I sommer var tekstbyrået på jakt etter nytt timeføringssystem. Da de fikk høre at bransjekollegaer i Try var fornøyd med Busy, bestemte de seg for å ta en nærmere titt selv – og landet på det samme valget.

Les mer

December 2, 2022

Uhørt sparer tid på timeføring ⏱ – integrert med Tripletex 🔄

– Det siste kreative mennesker tenker på er papirarbeid. Derfor trengte vi et ekstremt enkelt og intuitivt system, som gjør at det ikke er noe tidkrevende å føre timer, sier daglig leder William Schaad.

Les mer

November 3, 2022

Malin byttet ut timeverktøyet etter tre uker hos Journey: – Helt sømløst 🧘

I jakten på nytt timeføringssystem for Journey Agency var Malin Maarud kjent med flere ulike aktører, men bestemte seg tidlig i prosessen for at det skulle bli Busy. – Vi har fått et helt annet fokus knyttet til hvordan man setter opp dagen sin, forteller hun.

Les mer

September 20, 2022

Reklamekollektivet effektiviserer prosessene – skal gjøre timeføringen gøy for alle 🕑🤩

– Forhåpentligvis kommer vi til å spare en del tid fremover. Det er fint at det er intuitivt og lett å bruke, slik at vi ikke trenger å bruke masse tid på opplæring for å forstå gangen i det, forteller Birkeland om den ferske overgangen til Busy som timeverktøy.

Les mer

August 9, 2022

NewsLab ønsker seg færre systemer – satser på Busy 🖥

NewsLab er et innholdsbyrå som lager strategi, forteller historier og skaper innhold i form av tekst, foto, video og podkast. Nå har de valgt å bytte ut timeføringssystemet sitt med et mer bransjerettet verktøy, nemlig Busy.

Les mer

July 11, 2022

ANTI gikk for Busy – skal få bedre oversikt over timebruken i prosjektene

– Vi valgte Busy fordi det har et godt brukergrensesnitt sammenlignet med mange andre systemer. Det er optimalisert for oss som kreativt byrå, sier daglig leder Kristin Grimstad 🗣

Les mer

July 4, 2022

– Det virker som Busy har forstått bransjen vår, og kommer fra en forståelse av hvordan prosessene fungerer 🧑‍🎨💻

Nå ser Tante Randi reklamebyrå frem til at time- og prosjektverktøyet skal være mindre brukeravhengig for å gi det totalbildet de ønsker seg.

Les mer

July 1, 2022

– Busy endret hverdagen vår!

Tidligere brukte We Oslo tre ulike systemer til kalender, traffic og timeføring. Nå har de effektivisert hverdagen ved å samle alt i ett. – Siden Busy er syncet med kalenderen får vi raskt oversikt over møter og tilgjengelig tid hos designerne våre. I tillegg får hver eneste designer full oversikt over sin uke. Det er langt mer effektivt.

Les mer

June 21, 2022

Oceans velger Busy med Marathon ERP

Fra før av har Oceans brukt Marathon ERP for regnskap og timeføring, mens trafikkeringen har foregått i Harvest. Nå bytter de imidlertid ut sistnevnte til fordel for Busy + Marathon i hele konsernet 🥳

Les mer

May 31, 2022

Journey Group valgte norsk gründerbedrift til timeføring ⏱

– En av de tingene som er mest irriterende er å bruke masse tid på er timeføring. Vi valgte Busy for at det skal være enklere å bruke, og for få en god oversikt over timebruken vår, sier COO i byrået.

Les mer

May 20, 2022

OPAK byttet timeføring – fikk samarbeidspartner på kjøpet 🤝

OPAK ble kunde av Busy sin timebank allerede i 2018, før de i 2021 og 2022 også gikk over til timeføring og prosjektfakturering. – Til nå har Busy levert på tid, vært åpne og ærlige og gitt oss realistiske forventninger, forteller økonomidirektøren.

Les mer

May 18, 2022

AntiDiffer skal bruke Busy for bedre prosjektplanlegging ✅

– Vi bruker verktøyet for å få bedre oversikt over ressursbruk opp mot budsjett. Jeg får god oversikt over prosjektet og teamet mitt, sier prosjektleder Weiby.

Les mer

May 3, 2022

– Vi elsker at timeføringen syncer med kalenderen 🥳

Det kreative konsulentselskapet Bureau har nylig byttet til Busy for både timeføring og planlegging. – Vi bruker innsikten til å budsjettere og lære av omfanget på oppgavene, sier daglig leder.

Les mer

April 26, 2022

Manus skal få bedre flyt med ny trafikkering og timeføring ✅

– Vi så at vi brukte unødvendig tid på trafikkering og timeføring, derfor ville vi finne et mer sømløst verktøy til dette, sier Line Jacobsen. Valget falt på Busy, og inntrykket så langt er at systemet er veldig ryddig.

Les mer

April 14, 2022

Reklamebyrået Ring 2 skal få full kontroll på tidsbruken med Busy 🌟

Reklamebyrået Ring 2 har signert med Busy 🥳 «Som et nyoppstartet byrå trengte vi et verktøy for å se om vi bruker tiden vår riktig. Busy løser dette på en enkel måte», forteller daglig leder i byrået.

Les mer

April 5, 2022

Mvh har signert med Busy – nå skal timeføring bli mindre smertefullt ⏱

Med Busy skal Mvh frigjøre tid til å gjøre mer av det de lever av, nemlig å løse problemer for kundene sine. I tillegg til å forenkle timeføringen, skal Mvh bruke systemet som et referansegrunnlag til å sette opp budsjetter.

Les mer

March 9, 2022

A2N Digitalbyrå fant timeløsningen de drømte om — integrert med Xledger 🖥

Med behov for et enklere timeføringssystem hadde A2N Digitalbyrå konkludert med å prøve forenkle det systemet de allerede hadde – frem til de ble introdusert for Busy.

Les mer

February 25, 2022

Go Electra skal trafikkere tid og føre timer med Busy + Xledger 👏

Go Electra er leverandør av innhold til noen av Norges ledende merkevarer, reklamebyråer, TV-kanaler og næringslivsaktører. Nå har de gått fra å planlegge ressurser i FoxOMS til å trafikkere tid i Busy.

Les mer

February 9, 2022

NXT Oslo Reklamebyrå skal harmonisere trafikkerte og fakturerte timer med Busy

Reklamebyrået NXT Oslo hjelper merkevarer med å skalere verdi og vekst. Nylig satt de i gang å bruke Busy til å planlegge arbeidet og føre timer.

Les mer

January 27, 2022

Reodor Studios samler planlegging og timeføring i ett system med Busy 🤝

– Systemene vi brukte før var lite skalerbare, og det fungerer ikke når man er et selskap i vekst. Vi ønsket å samle alt i ett system fremfor å ha mange forskjellige verktøy, forteller Nassir Achour, som er daglig leder i selskapet.

Les mer

January 20, 2022

Tandem Reklame fører timer med ny modul i 24SevenOffice 🕓

Reklamebyrået og skiltavdelingen Tandem bruker 24SevenOffice som ERP-system, og for kort tid tilbake bestemte de seg for å oppgradere timemodulen sin til den nye modulen i 24SevenOffice, nemlig Busy.

Les mer

January 12, 2022

Melvær&Co skal bruke Busy med PowerOffice Go 🚀

Reklamebyrået Melvær&Co lager merkevarebyggende kommunikasjon som treffer folk rett i hjertet. Nå kan vi gledelig annonsere at de er godt i gang med Busy 🤝

Les mer

January 7, 2022

Fenomen TV film & scene skal bruke Busy for planlegging av ressurser 🌟

Fenomen TV film & scene står bak Rådebank og en rekke andre produksjoner for blant annet NRK og TVNorge 🎥 Nå skal de bruke Busy som et styringsverktøy for ledelsen!

Les mer

December 7, 2021

Mental Helse Ungdom valgte Busy for enklere timeregistrering ✨

Medlemsorganisasjonen Mental Helse Ungdom jobber for at alle barn og unge i Norge skal ha en best mulig psykisk helse. I høst bestemte de seg for å ta timeregistreringen til et nytt nivå, og valget falt på Busy – et valg de ikke har angret på.

Les mer

November 26, 2021

Jobber for åpenhet rundt psykisk helse – med Busy i baklomma 📲

Mental Helse jobber med alt fra kampanjer til politisk påvirkningsarbeid for ett særs viktig mål, nemlig større åpenhet rundt psykisk helse i samfunnet. I februar 2021 flyttet de timeføringen sin fra Excel til Busy, og nå har de systemet alltid tilgjengelig i baklomma.

Les mer

November 17, 2021

We Are Live velger Busy for trafikkering og timeføring 🎉

We Are Live har signert kontrakt med Busy for et større fokus på planleggingsperspektivet! 🗓

Les mer

November 9, 2021

CompEdge velger Busy for planlegging av tid 📆

Da markedsbyrået CompEdge behøvde et nytt timeførings- og planleggingsverktøy falt valget på Busy 🥳

Les mer

November 4, 2021

Value Group økte effektiviteten med nytt timeføringssystem 🚀

Busy ble et naturlig valg for Value Group ettersom Hansen fra Value Oslo hadde samarbeidet tett med Busy-gründeren fra før. – Hjelper oss å jobbe mer effektivt, forteller Hansen.

Les mer

July 29, 2021

Hadde troen på at Busy kom til å bli det beste 🥇

Da Master Stillas skulle velge timeføringssystem vektla de fremtidig potensiale og dialog med utviklerne like mye som daværende funksjonalitet. Det valget har de ikke angret på.

Les mer

May 21, 2021

Mediebyrået Enklere Valg: – Verktøyet fungerer bedre enn alt annet vi har testet!

Å velge Busy var åpenbart for Mediebyrået Enklere Valg etter å ha benyttet 24SevenOffice en lengre periode.

Les mer

May 5, 2021

Bas Kommunikasjon fikk fart på timeføringen 🚀

Bas Kommunikasjon opplevde sitt timeføringssystem som tungvint og lite brukervennlig. Det var fram til de fikk et tips fra sine regnskapsførere i Value Group om å prøve ut Busy.

Les mer

June 22, 2020

JCP fikk kontroll på timebudsjettene og planlegging av tid 📊

Med Busy holder JCP full kontroll på timebudsjettene for hvert enkelt prosjekt og timeføringen. I tillegg kan de både trafikkere tid og føre timer i ett og samme system. – Helt supert for oss, forteller Hovind.

Les mer

March 10, 2023

Nytt i februar: Tidslinje, prosjektrapport, faktureringsgrad og rettighetsstyring

Vi har gått inn i årets første vårmåned, og selv om det kanskje er litt kaldt for mars å være, holdes Busy-hjulene varme. Vi har selvfølgelig litt nyheter fra februar, og de kan du lese alt om her!

Les mer

February 3, 2023

Nytt i januar: Lønnsgodkjenning, planlegger, prosjektoppgaver og Quick Win Bonanza

Mens vi går inn i årets andre måned kan du nå bruke en splitter ny lønnsgodkjenning for neste lønnskjøring, og utvide bookinger i planleggeren. I tillegg kan du gjenopprette arkiverte prosjektoppgaver og mye mer! 🤌

Les mer

January 5, 2023

Nytt i desember: Fargevelger på prosjekter og integrasjon med Unit4

Vi er inne i et nytt år, men også en ny måned. Det betyr selvfølgelig månedsoppdatering fra desember! Før majoriteten av Busy tok seg juleferie fikk vi blant annet lansert valgfrie prosjektfarger ved hjelp av en fargevelger, samt en ny integrasjon 👏

Les mer

December 6, 2022

Nytt i november: Julekalender, obligatoriske oppgaver, design og sumlinjer

Desember har ankommet, og snart ringes julen inn 🎄 I november har vi lansert julekalender i Busy, samt obligatoriske oppgaver. Det har også kommet nytt design i brukerinnstillinger, og sumlinjer i budsjettrapporten ➡️

Les mer

November 8, 2022

Nytt i oktober: Repeterende hendelser, heldagshendelser, design og valgfrie kolonner ✅

Vi har gått inn i november måned, og dagene blir mørkere. Busy blir derimot bare lysere: I oktober har vi lansert repeterende hendelser i planleggeren. I tillegg støtter vi nå heldagshendelser i kalenderintegrasjonen, og har lansert nytt innstillingsdesign og valgfrie kolonner i flere tabeller.

Les mer

October 7, 2022

Nytt i september: Kalenderintegrasjon, innstillinger, timepriser, ordre og prosjektplanlegger

I september måned har vi hatt stort fokus på brukeropplevelse, og det innebærer blant annet en kraftig forbedring av kalenderintegrasjonen – og mange andre spennende oppdateringer!

Les mer

September 2, 2022

Nytt i august: Tips & triks, Visma eAccounting, prosjekthåndtering og timepriser

Vi startet august med to nye ansatte på teamet. I tillegg har vi lansert en ny integrasjon, forbedret prosjekthåndtering, muliggjort tilpasning av timepriser per person og arbeidstype – og samlet våre tips og triks til deg i et eget blogginnlegg!

Les mer

July 7, 2022

Nytt i juni: God sommer! ☀️

I sommer kan du glede over å lese oppdateringene som venter når hverdagen er tilbake: Enda bedre kalenderintegrasjon, kopiering i planlegger og en splitter ny integrasjon! 🎉

Les mer

June 7, 2022

Nytt i mai: Fribudsjetter, kapasitetsrapport, planlegger, ordre og endringslogg

Sommeren har meldt sin ankomst, og vi feirer det med å rulle ut flere spennende oppdateringer i Busy. Sammen med lanseringen av Max-planen har vi lansert mye ny funksjonalitet! 🖥

Les mer

May 9, 2022

Nytt i april: Rapporter, integrasjon, planer og vårrengjøring 🌸

I April har vi blant annet lagt til flere mulige kolonner under timerapport og eksport, lansert integrasjon med Tripletex og jobbet videre med oppgaver fra vårrengjøringen 🧽

Les mer

April 6, 2022

Nytt i mars: Hastighet, planlegging, budsjetter og rapporter 📊

I kjent stil har det kommet mange forbedringer i Busy i mars måned, blant annet høyere hastighet og forbedret design i planlegger, men også flere alternativer for budsjett og rapporter 🙌

Les mer

March 4, 2022

Nytt i februar: Vi har tatt en vårrengjøring 🧽

Februar har vært en måned litt utenom det vanlige. Vi spurte dere om tilbakemeldinger, og de siste ukene har vi jobbet med å innfri 36 av ønskene vi fikk inn.

Les mer

February 4, 2022

Nytt i januar: Flytting av timer, sammenligning av tidslinjer og mer 👏

I januar kom det flere spennende funksjoner, blant annet flytting av timer i planleggeren, samt sammenligning av personer og klipping av timer på tidslinjen. Les videre for å vite mer!

Les mer

January 4, 2022

Nytt i desember: PowerOffice Go, brukerbudsjetter, flerkundeprosjekter og viderefakturering 🤩

Godt nyttår! 🎇 Vi har som mange andre hatt juleferie fra utvikling, men mye ble gjort i applikasjonen før den tid. Her kan du lese om hva som var nytt i desember!

Les mer

November 30, 2021

Nytt i november: Integrasjoner, stemplingsur, brukerbudsjetter og overtidsberegning 🤩

Snart ringer vi julen inn, men før den tid må du få med deg hvilke oppdateringer Busy fikk i måneden som var! Kan vi friste med integrasjoner, stemplingsur, brukerbudsjetter og automatisk overtidsberegning med mer?

Les mer

November 1, 2021

Nytt i oktober: Ferieberegning, ordrelinjer, massesletting i planlegger og API 🖥

Vi går inn i årets ellevte måned, og oktobers oppdateringer er spesielt etterspurt av mange. Det har blant annet kommet timesbasert ferieberegning, massesletting i planlegger og et åpent API! 🤩

Les mer

September 30, 2021

Nytt i september 🍂: Godkjenning, planlegging for flere, lunsjtrekk og justering av timepriser

Mens september forsvant på et blunk har vi jobbet med blant annet selvvalgte godkjenningsperioder, planlegging for flere, lunsjtrekk på mobil og justering av timepriser – gode nyheter for alle og enhver 👩‍💻

Les mer

August 31, 2021

Dette er nytt i august: Forbedringer i planlegger og ordre + sumlinjer 🧑‍💻

Hverdagen er tilbake, og vi håper alle har hatt en fin sommer! ⛱ I august har vi jobbet særlig mye med forbedringer av planleggeren og funksjonalitet i ordre. Vi har også laget sumlinjer for full oversikt flere steder i applikasjonen. Les om nyhetene her!

Les mer

July 1, 2021

Hva er nytt i juni? 🏖

Sommeren er her, og juni tok med seg varmen til store deler av landet. Vi har imidlertid kost oss med aircondition på kontoret og solrike lunsjpauser for å jobbe videre med Busy. Denne måneden har det kommet flere gode oppdateringer som vi gleder oss til å la dere bruke!

Les mer

May 28, 2021

Hva er nytt i mai? 🇳🇴

Imellom helligdager og nasjonaldagen i mai har Busy-teamet jobbet med å forbedre programvaren ytterligere i tråd med kundenes ønsker. Vi har blant annet lansert vår nye planlegger og gjort etterspurte endringer i rapporter og prosjekter 📊

Les mer

April 30, 2021

Hva er nytt i april? 🌻

April har flydd forbi, og i løpet av denne måneden har vi gjort flere endringer for å gjøre det litt enklere for deg som bruker Busy og 24SevenOffice.

Les mer

April 7, 2021

Hva var nytt i mars? 🐣

I mars har vi hatt fokus på å gjøre bruk av Busy med 24SevenOffice så sømløst som mulig, blant annet med Busy som eget meny-punkt i 24SevenOffice og en superenkel on-boarding av nye klienter! 🥳

Les mer

March 8, 2021

Hva var nytt i januar og februar? 🏔

I januar og februar lanserte vi blant annet en overhaling av lønn med støtte for 24SevenOffice Lønn, i tillegg til duplisering av timer på tidslinjen og direkte eksport av timelisten fra ordre!

Les mer

January 1, 2021

Hva var nytt i desember? 🎉

Godt nytt år 🎉 I desember hadde vi fullt fokus på ny funksjonalitet. Noen høydepunkter er; oppgradert godkjenning med eget menypunkt, ordre tilgjengelig for alle og registrering av kostnader. 🤩

Les mer

December 1, 2020

Hva er nytt i november? ❄️

I november har vi i lansert oppgavefunksjonalitet i Busy 📝 I tillegg har vi hatt fokus på hastighet og stabilitet, noe som har ført til opptil 600% raskere lastetid i Busy!

Les mer

November 6, 2020

Hva er nytt i oktober? 🎃

Oktober er forbi, og her kommer en månedlig oppdatering med nyheter! I oktober har vi gjort en rekke forbedringer som skal gjøre det mer effektivt å benytte Busy i hverdagen.

Les mer

September 29, 2020

Hva er nytt i september? 🍂

Nå kan du opprette en ordre direkte fra Busy, og fakturere ut i 24SevenOffice på under 15 sekunder! En ny detaljert timelistevisning er også helt nytt i september 🔎

Les mer

September 1, 2020

Hva er nytt i august? 🎁

I sommer har vi jobbet med mye ny funksjonalitet — I denne artikkelen går vi gjennom de største endringene som kom i juli og august!

Les mer

July 6, 2020

Hva er nytt i juni? 🎁

I juni har vi i Busy lansert mye etterspurt funksjonalitet som omfattende prosjektrapporter og eksport av lønnsgrunnlag.

Les mer

June 3, 2020

Hva er nytt i mai? 🇳🇴

Støtte for fastprismodell og forbedret prosjektstyring er blant høydepunktene. I denne artikkelen går vi gjennom hva som er nytt i mai.

Les mer

April 30, 2020

Hva er nytt i april? 🎁

Her er noe av det som har blitt lansert i april. Høydepunktet for denne måneden er en helt ny og forbedret kalenderintegrasjon.

Les mer

March 31, 2020

Hva er nytt i mars? 🎁

Vi i Busy jobber hele tiden med å gjøre applikasjonen bedre, og hver måned kommer mye ny funksjonalitet. Her er noe av det som har blitt lansert i mars!

Les mer

January 18, 2023

Ny lønnsgodkjenning på to steg i Busy

Nå har vi kommet med en stor oppdatering som gjør det enda enklere for deg å godkjenne lønnsgrunnlaget i en brukervennlig løsning – kun ved hjelp av to steg! 🚀 💸

Les mer

January 13, 2023

Effektiviser tidsbruken med Busy + Unit4 🕗

Det finnes mange systemer der ute som kan hjelpe deg å bruke tiden din bedre. Løsningene fungerer godt, men utfordringen er kanskje at ingen av dem kan gi deg alt du trenger. Løsningen? Si hei til Busy sin integrasjon til Unit4!

Les mer

August 25, 2022

Tips, triks og smude snarveier i Busy 🚀

Busy forenkler din timeføring. Det innebærer at alt som skjer i Busy skal være enkelt, og vi har flere snarveier for handlinger du ikke ønsker å bruke tid på. I denne artikkelen har vi samlet alle tips, triks og andre smude snarveier du trenger å vite om når du bruker Busy! 🤌

Les mer

August 17, 2022

Få en enklere hverdag med Busy + Visma eAccounting 💼

Regnskap og timer henger tett sammen. Likevel er det ikke alle timeverktøy som snakker med regnskapssystemet, og et timeverktøy som er faktisk er enkelt å bruke er sjelden kost for de fleste. Heldigvis er ikke det lenger et problem for deg som bruker Visma eAccounting! ➡️

Les mer

August 3, 2022

Fra mintimebank.no til go-to produktet for kreative byråer 🚀

Historien om Busy starter med gründeren, Jonas. Han hadde nettopp endt sin utdannelse i grafisk design, og som ung og engasjert designer tok han på seg freelance-oppdrag. Blant oppdragsgiverne var regnskaps- og rådgivningskjeden Value Group...

Les mer

July 14, 2022

Vil du være med å lage Norges mest moderne timeverktøy? Utvikler søkes!

Nå skalerer vi opp, og trenger hjelp til å ta produktet til et nytt nivå. Bli med oss å bygge produkt i et selskap der god teknologi og den ultimate brukeropplevelsen er vårt konkurransefortrinn!

Les mer

May 13, 2022

Optimal arbeidsflyt med Busy + Tripletex, PowerOffice, Xledger, 24SevenOffice eller Marathon 🔄

Busy fungerer utmerket i samspill med økonomisystemet. Med integrasjoner til flere systemer har det aldri vært enklere for så mange å få så god kontroll på prosjektene!

Les mer

April 29, 2022

7 grunner til å bytte ut Harvest med Busy 📊

Bytt ut Harvest med et norskprodusert moderne timeføringsverktøy som kan gi deg visuelle timer, egen planleggingsfunksjon, kalenderintegrasjon og timebank!

Les mer

April 22, 2022

Få flere funksjoner på mindre tid med Busy + Tripletex 🤩

Drømmer du om et komplett system for timeføring, kapasitetsplanlegging, kalender og timebank? Nå kan du endelig få det – integrert med økonomisystemet!

Les mer

March 24, 2022

Derfor bør du samle konsernets timeføring i én plattform ⏱

Mange store bedrifter og konsern bruker ulike timeverktøy i de forskjellige underselskapene for å spare tid og opplæringskostnader, men det kan være lite effektivt for selskapet på sikt. Dette er grunnene til at dere bør bytte til et felles timeføringssystem for hele konsernet 🤝

Les mer

March 17, 2022

Planlegg tid og før timer i ett med Busy + Xledger 🤝

Drømmer du om et nytt verktøy for planlegging og timeføring, som også snakker med Xledger? La oss introdusere deg til timeverktøyet Busy!

Les mer

January 26, 2022

Derfor bør du bruke Busy med PowerOffice Go 🚀

Hei til deg som bruker PowerOffice Go! 👋 Visste du at du endelig kan få tilgang til de funksjonene du har savnet? Registrer timer, få kapasitetsoversikt, trafikker tid og følg med på prosjektbudsjetter i sanntid i Busy – med en integrasjon til Go!

Les mer

January 17, 2022

Hei, prosjektleder! 👋 Så enkelt kan du trafikkere og registrere tid 🗓

Hei prosjektleder! Drømmer du om enklere trafikkering og registrering av tid? Da har vi gode nyheter til deg! Her kan du lese hvilke fordeler du som prosjektleder kan få i Busy 🤩

Les mer

December 10, 2021

5 gode grunner til å bruke stemplingsur i Busy ⏰

I en fersk oppdatering har Busy nå fått stemplingsur! Stemplingsuret er heldigitalt og integrert i resten av timeføringssystemet. Her er fem grunner til at dere bør stemple arbeidstiden i Busy!

Les mer

December 2, 2021

Hva kommer i Busy? 🤔

Vi jobber kontinuerlig med å forbedre Busy etter tilbakemeldinger fra brukere. Mange venter nå i spenning på sin egen oppdatering, men vi vet at det er enda flere brukere som vil ha stor glede av funksjonaliteten som nå er i utvikling – deriblant integrasjoner til ditt økonomisystem, tilbudsmodul og forenklinger i planleggeren!

Les mer

November 23, 2021

Slik får de kreative byråene full kontroll på tidsbruken med Busy 🕙🗓

God planlegging er er viktig for mange bedrifter, og for kreative byråer er det gjerne alfa og omega å få fordelt ressursene rett. Så hvordan har egentlig Busy hjulpet de kreative byråene med å få full kontroll på tidsbruken?

Les mer

November 10, 2021

Frokostseminar: Den mest tidsbesparende timen du noen gang kommer til å bruke? ⏰

Sitter du i tidskemma? Invester en time i frokostseminaret som gir deg verktøyene for å spare hundrevis av fremtidige timer. Hold av torsdag 18. november!

Les mer

October 25, 2021

Vær blant de første med tilgang til Busys åpne API! 🔑

Den siste tiden har vi jobbet med å lage et åpent API. Nå er det snart klart, slik at du kan lage dine egne integrasjoner. Meld din interesse her!

Les mer

September 16, 2021

Godkjenn selvvalgte perioder i Busy ✔

NYHET! Endelig kan du godkjenne selvvalgte perioder i Busy. Du velger selv ønsket periode i innstillinger. Rask og enkel godkjenning akkurat slik du vil ha det! 🥳

Les mer

August 2, 2021

Slik løser du tidsklemma med visuelle timer

Mange lever en hverdag der de kjemper mot klokka. Ordet tidsklemma har blitt til som et resultat av at vi setter oss for mange gjøremål på for kort tid – vi er tidsoptimister. Så hvordan kan vi fange den tiden vi er så opptatt av å ha, men aldri får helt grep om? ⏳

Les mer

June 29, 2021

Enda bedre prosjektrapporter i Busy 📊

Vi har en god nyhet til alle som benytter seg av prosjekter i Busy: Nå får du enda bedre oversikt, smartere funksjonalitet og en bedre brukeropplevelse. Få maksimalt ut av prosjektene med denne store oppdateringen av rapporter! 🤩

Les mer

June 18, 2021

Ny integrasjon: Bruk Busy med prosjekter og kunder fra Marathon ⏱

Nå kan du endelig få alle fordelene med det omfattende ERP-systemet, samtidig som du kan planlegge og registrere timer enda enklere i Busy 🎉

Les mer

May 7, 2021

Spar tid med planlegging i Busy 🕓

Et godt planleggingsverktøy er et som ikke stjeler verdifull tid fra din arbeidsdag. Busys helt egne planlegger er et at de mest effektive på markedet. Aldri har det vært raskere, enklere og ryddigere å planlegge tid! 📆

Les mer

February 11, 2021

Visuell testing 💻

Hos Busy – som i et hvert annet softwareselskap – er testing en sentral del av hverdagen. I denne artikkelen viser hvordan vi sikrer at funksjonalitet fungerer som forventet, ved hjelp av visuelle tester.

Les mer

May 19, 2020

Budsjettering og prosjektstatus er nå tilgjengelig

Nå er budsjettering tilgjengelig i Busy, slik at du kan ha full kontroll på prosjektene sin status og lønnsomhet.

Les mer

May 13, 2020

Få kontroll: Permitteringer og redusert arbeidstid

Å permittere ansatte krevende, da er det viktig med verktøy som gir deg god kontroll over redusert arbeidstid.

Les mer

April 27, 2020

Ny kalenderintegrasjon

I dag har vi lansert en helt ny versjon av vår kalenderintegrasjon med Office 365 og Google Calendar.

Les mer

October 24, 2022

Hva er «Quiet quitting» – og hvordan kan du som leder forholde deg til det?

Begrepet «Quiet quitting» er på manges lepper om dagen. Samtidig er det mange, deriblant ledere, som ikke har fått meg seg trendordet – og som dermed leder sine ansatte helt uvitende om hvem som har «quiet quittet», eller hvorfor dette har skjedd.

Les mer

July 28, 2022

Hvordan skape et bærekraftig arbeidsliv? 💼

Bærekraft står på dagsorden, og begrepet handler om at noe kan opprettholdes. Ofte blir det assosiert med klima, men i Busy er vi også opptatt av å skape et bærekraftig arbeidsliv – så hvordan gjør man egentlig det?

Les mer

March 8, 2022

Kvinnedagen 2022: Kvinner kan!

Teknologien og forretningslivet har lenge vært styrt av menn, selv om kvinner har bevist gang på gang at de kan få til det samme. I anledning kvinnedagen vil vi sette lys på alle kvinnene som kjemper for plassen sin på en mannsdominert arbeidsplass.

Les mer

February 18, 2022

Å lytte til kunden: Nøkkelen til innovasjon og vekst

I Busy har vi en tilnærming der vi aktivt henter inn tilbakemeldinger og involverer våre kunder i utviklingen av produktet. Hvorfor mener vi det er viktig, og hvordan kan du gå frem for å gjøre det samme?

Les mer

December 27, 2021

AI som kundebehandler 🤖  – kan chatboten erstatte «real intelligence»?

Kunstig intelligens er kanskje noe av det mest revolusjonerende i det 21. århundret, og fungerer blant annet som kundebehandler i bedrifters chatfunksjon. Hvorfor velger noen bedrifter å møte kundene slik, og hvorfor er det så mange som legger sitt hat på slike chatboter?

Les mer

December 17, 2021

Arbeidspress i kreative byråer: Endringen bør starte i systemene 🗓

Arbeidsbelastningen i kreative byråer har over lengre tid vært på et usunt nivå, og flere fra bransjen skriver i Kampanje.com at de ønsker å slutte fred med det voldsomme arbeidspresset – men hvordan?

Les mer

September 14, 2021

Slik tar du dine webinarer fra 🤨 til 🤩

Vi i Busy jobber hele tiden med å finne den hårfine balansen mellom et webinar som overvelder deg med informasjon og et webinar som like gjerne kunne vært et blogginnlegg. Men hvordan gjør man egentlig det? Vi gjorde et forsøk, og her er det vi lærte! 🧐

Les mer

August 13, 2021

❌ Ikke gjør disse tre feilene når du bygger programvare

Det er ikke alt som går like bra når man bygger programvare som en tjeneste. Vi deler av vår lærdom: Dette er feilene du ikke bør gjøre hvis du vil lykkes med din programvare! 💻

Les mer

July 21, 2021

Kontor 🏢 eller hjemmekontor 🏠 – hvem vinner?

Pandemien ser endelig ut til å slippe taket på landet, og dermed er påbudet om hjemmekontor opphevet. Likevel ønsker mange å fortsette på hjemmekontor, og det er mange ledere som nå må finne ut hvordan bedriften skal jobbe i tiden fremover. 

Les mer

July 14, 2021

The Italian Hotfix 🇮🇹

Se for deg en varm sommerdag i Italia. Du har endelig fått ferie fra tilværelsen som fersk gründer og slapper av langs poolen med en kald Peroni i hånda. Dette var tilfellet for Even denne dagen i 2018. De siste ti månedene hadde han brukt på å bygge opp Busy fra noen linjer med kode til et ganske så...

Les mer

June 22, 2021

Fra nyutdannet til startup i vekst 📚🚀

Blant noen har det jobbe i oppstartsbedrifter fått et rykte som tøft, usikkert og dårlig lønnet. Jeg vil derfor fortelle hvordan jeg – som det nyeste tilskuddet i Busy – har opplevd arbeidet i en startup, og vise hvorfor flere bør vurdere å gi slike bedrifter en sjanse i jobbsøkingen.

Les mer

April 23, 2021

13 verktøy for et bedre hjemmekontor 💻

Når flere fremover kommer til å jobbe fra hjemmet er det avgjørende at de digitale verktøyene fungerer optimalt. Derfor vil Busy vil tipse om de verktøyene som bidrar til å forenkle vår egen digitale arbeidshverdag! 🙌

Les mer